Thursday, November 17, 2011

a huge congratulations to you.

assalamualaikum wrt.

tadi pagi aku ke SKSA utk usha bebudak UPSR amik result. peh seko2 muka steady je. aku tengok budak kelas 6 Aman je cuak sampai pucat muka. lol, memories. when it comes to 6 Aman, Teacher Chuah (which is their class teacher) umumkan 2 nama dulu. tengku apa ntah and nur apa ntah, they got 3A 2B. then cikgu umumkan 4A 1B, around 16 orang dpt 4A 1B tu. then cikgu cakap macam ni..

"jadi, sukacita dimaklumkan bahawa selebih 18 orang pelajar 6 Aman ini berjaya mendapat 5A.." peh hujan terus! aku tak tau perasaan dia org sebab aku tak ace UPSR dulu. yela, 4A 1B je. slack kat science. huh, trial boleh plak aku 5 kan. ok anyways, a big congrats to the kiddos that god 5A's, esp anak cikgu Aliza, Ain. adik Afiq Joe, Izzati. anak cikgu Faridah, Anis. adik Afiq Mustaqim, Danial Afiq. and the rest.


nak tahu tak? sebenarnya lah kan.. aura nak ambil result untuk PMR terasa sangat-sangat masa tunggu cikgu umumkan seorang demi seorang. well, cara dia lain sikit dari cara kami dulu. dulu cikgu umumkan yang 5A's dulu, then 4A 1B, 4A 1C, 3A 2B, and so on.. this time cikgu umumkan by class, starting from the last class. hm, tak gempak sgt :P

well, starting from that aku dah terbayang-bayang hari ambil result nanti tu. seriously, aku takut. hopefully, this time aku pulang dari sekolah dengan senyuman dan tangisan kegembiraan. bukan monyok dan tangisan kesedihan. aku tak kisah kalau dapat hadiah ke tak untuk exam ni. aku cuma nak those 8A's. kalau dari 3A aku boleh dapat 6A, insyaAllah dari 6A naik ke 8A. amin.

doakan aku dan batch 96' seMalaysia ok? moga-moga pemeriksa yang sedang memeriksa kertas aku dan kawan-kawan aku sejuk je hati masa tanda kertas. lagi-lagi aku, dahlah kertas atas sekali. moga-moga pemeriksa tu baru lepas solat ke, dalam good mood ke, apa-apa lah yang baik supaya dia dapat tanda dengan tenang :)

8A's, insyaAllah.

No comments: