Wednesday, November 30, 2011

#261

..terima kasih tuan yang dipertua, barisan jemaah menteri kabinet, barisan pembangkang yang aaaamat saya geruni, para hakim yang arif lagi bijaksana, serta sidang hadirin yang saya muliakan.

assalamualaikum wrt!

haha maaf, intro bahas. effect rindu bahas ni. ehe. so anyways, sebelum aku mulakan post harini.. aku nak sampaikan satu berita baik kepada semua calon PMR 2011... semua calon dapat 8A yeayyy! hahahahaha K. (kalau jadi betul memang cool ah) ok anyways, aku dapat tau bahawa result PMR kemungkinan akan diumumkan dalam lingkungan 20-24 haribulan Disember. but aku agak, 22hb. be prepared!

U MAD?! ahh marah tak marah, kita tetap akan ambil result tu. be ready. ingat, buat solat hajat tiap-tiap malam, baca yasin tiap-tiap malam jumaat, tak putus-putus doa untuk kejayaan diri sendiri & semua ahli batch 0913 tak kira sekolah dan negeri ok! :)

ini anak Ustaz Azhar Idrus. comel kan?! lupa lah nama dia. Mukmin ka Rashdan entah..:)

ok dah. so here's my post. well.. nothing much pun. it's just that aku nak cakap pasal jalan sorang-sorang. jalan sorang2 as in travel dari satu tempat ke satu tempat yang jauh, seorang diri. kepada some people, it seems so scary sebab tak biasa and takut nak jalan sorg2. well for me, ianya satu nikmat yang hanya Allah yang tahu ;")

okey aku ambik contoh. masa bulan Jun haritu, masa cuti sem tu. aku balik kampung 2h 1m. walaupun sekejap, tapi bermakna. haha! tengahari tu aku bertolak dari pulau ke seberang naik feri. lepastu ambil bas dari penang sentral ke sungai bakap naik bas 802. then atok aku ambil dekat depan masjid. balik pun sama je cuma acu hntar aku pergi penang sentral, aku terus naik feri ke pulau.. naik bas ke sungai ara. best!

Ahad ni aku akan dapat nikmat tu lagi, insyaAllah. kebetulan Ahad ni dah nak bertolak balik Sungai Ara sebab ibu & ayah sampai Penang 7hb, so balik awal. nak mintak atok hantar aku pergi Sunway Carnival atas urusan tertentu XD well dah pergi sana, lepak lah kan. perhaps boleh tengok wayang. but kena gerak pergi jeti sebelum pukul 5 kalau nak sampai Sungai Ara before Maghrib :)

perasaan bila jalan sorang-sorang tu.. indescribable. sebabnya kalau nak tau rasanya macam mana, kena buat sendiri baru tau! terasa macam kita ni tengah bermusafir nak balik raya. lagi-lagi masa balik kampung tu. dengang beg baju bagai. aha ok buat teruk.

but yeah, aku berazam nak try naik keretapi KTM pulak. pergi Singapore perhaps? lagi best. lagi-lagi kalau sensorang. haha ok maybe tu dah melebih but.. mana tau kan? dapat pergi KL pun jadilah. asalkan sorang-sorang!

it's 6.50PM. i'm off!

-Aina Shobri

4 comments:

Cik Mai said...

Myself pernah balik dr asrama naik bas...dr skolah ke sentral ok jer...but bila naik rapid penang dgn beg baju agak memalukan jugak la...org pndg pelik jer sbb org yg naik bas rapid mn bawak beg mcm naik bas express...haha... kenangan btoi balik naik bas...lepas ni nk try lg...syok balik sorg2!!! rasa mcm indipendent gila2 arr!

Aina Shobri said...

haha kan? perasaan dia tu priceless sebab hanya Allah yang tau betapa excitednya kita. hihi thumbs up to all adventurers! haha.

Cik Mai said...

nnti bila dh dewasa nnti, sakan la berjalan~nk backpacking walaupun hakikatnya bahaya bg kaum wanita..but, do I care? haha~bumi Allah ini luas...rugi x travel...hmm, BTW, peas ni malas nk bawak balik beg baju kalau nk naik bas...malu jer~

Aina Shobri said...

haha jom kita travel sama-sama! :) tak rugi kan teroka bumi Allah ni. tempat pertama nak teroka, kota suci Mekah. lepastu Eropah, Asia, Australia, baru benua lagi 2 tu. haha. ala, bawak jaa, baru nampak macam musafir betol! haha.