Thursday, December 23, 2010

a few more post, and i'll be away



assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh! :)


harini aku pumped up. aku pun taktau kenapa. pagi tadi aku ke sekolah tercinta (cinta kah?) bersama ayahanda tersayang untuk menyaksikan senior-senior aku mengambil keputusan PMR mereka. sampai saja, ayahanda ku ke kantin. kami duduk untuk beberapa minit dan ayahanda menghalau ku untuk ke dewan blok A untuk tengok sendiri aksi senior-senior ku. sampai saja ke dewan itu, aku tersengih sebab aku sorang saja pelajar tingkatan dua di situ. aku pun menghampiri senior-seniorku. muka masing-masing dah cuak sebab takut. aku hanya gelak. lepastu kak Hana pun kata, "amboi seronok gelak, tahun depan hang pulak!" aku pun diam.

selangkah demi selangkah, mereka menghampiri meja yang tertera di atas sekeping kertas, "3A". aku dengan muka tak malunya mengikut mereka dari belakang. dalam kepala otakku hanya membayangkan apa yang akan aku rasa pada tahun hadapan. adakah aku akan terlompat keriangan? adakah aku akan menangis tak berlagu macam orang putus cinta? adakah aku akan meraung seperti orang sedang bersalin? adakah aku akan gelak seperti orang yang tak waras?aku pun tak tahu.

seorang demi seorang menerima keputusan mereka. ada yang tertawa. ada yang geram. ada yang sedih. ada jugek yang selamba dek balik rumah lepas ambil slip. ish ish ish. selepas menyaksikan adegan itu, aku pun ke kantin semula. wawawa~ ok aku dah penat berbahasa baku. er.

lepas tu ayah pn mulakan syarahan. dalam ayah dok cakap tu, terdetik kat hati aku, "ish! aku dah takde masa dah nih!" yeah, betui. aku dah tadak masa. everything aku kena mahir plus aku takboleh cuai. aku leka. suka kawan ni la, suka kawan tu la, layan perasaan la, ini la, itu la. skrg ni, imma start all over. suci ja. haha suci kah? dah tadak masa utk bercintan-cintun. haiya. takde faedah pun.

so semua org kawan dan sekadar kawan sahaja, yaa ;) tadak lebeh lebeh nah. aha, dah alang-alang dok menuleh ni. nak umumkan something. saya sangat gumbira kerana dapat menjalinkan ukhuwah sekali lagi dengan abdulhafizkamaruddin dan sharifahkhairahsyedkhalid. ish rindu sungguh dgn dua org nih. tak sangka. serius. rindu gila bapak sial tahap dewa kat dpa nih. thanks fr forgetting the past, kayrah. but feez, ko ni mmg bongok en. haha.

alang2 tu, story la sikit pasai dua ekoq nih. ada ekoq kah? err. apa apalah. abdulhafizkamaruddin nih, kawan sejak disember 2008. best kawan ngan mangkuk ayun ni. haha. kawan merapu aku sejak dulu. sumpah best bila chat dgn dia. dia budak koleq. yeah, koleq. ala, elit residential school tuuu. ala takkan taktau kot? hish. apa la mpa nih. kolej melayu kuala kangsar. tau? tatau bek p kat mpa lah. hehe. dia ni anak bongsu. gila bapak manja dengan kakak dia. oh yeah, dia tinggal di Kuala Terengganu :) blog dia, kalau pandai carik ahh. haha.

sharifahkhairahsyedkhalid ni pulok.. er sama lah. kawan sejak disember 2008. best jugak merapu dengan makcik nih. otak mau geliga ah. budak sekolah agama la. SHAMS singkatan utk sekolah tu. er, fullname sekolah tu, smka sheikh abdul malek kot kalau tak silap. dia anak ketiga dari empat adik beradik. cam aku :) ada adik mengada jugak. ada kakak study dekat mesir jugak. lost contact utk beberapa bulan. er dari bulan ogos. skrg dah disember. around 4 bulan lah jugak. sedeh. but now dah kawan :) sukanyaaaa. haha, skrg ni tgh bahagia dgn mr.sz. haha. jahat sungguh aku ni. tumblr dia: tanyadiasendiriDOTtumblrDOTcom. hehe :D kalau pandai, carik ah jugek.

dah, sikit sikit pasai dpa sudah. dah nak sampai ke penghujung entri dah ni. aku akhiri entri ni dengan satu notis pemberitahuan. mulai 31 disember 2010, 11.59 malam, aku xkan online facebook da. insyaAllah x da. klw aku deactivate, satg aku beriya pulak nak p bukak. so cara yang lebih sng, hindari laptop. baek mya. dont miss me. satg habeh bulu mata aku. hehe. apa2 boleh contact thru handphone. nak numbr bole mintak. org tak dikenali xakan diberi. haha aku bagi numbr talian kecemasan je.

erm. next year, insyaAllah klw ada masa dan klw Allah mengizinkan, aku akan post lagi ya. haha, sedih ni nak tinggai blog kesayangan. facebook takpa, tak kesah pn. hehe. take care ya, blog sayang :P oh yeah lupa nak cakap!

next week starting frm 26th to 31st December, aku xde kat penang. so jangan carik aku kat rumah atau hntr pape kat facebook. harapan utk aku balas wall post korg tu takde lgsung. hehe. masa untuk berjemur di tengah panas, mendaki gunung jerai, dan carik kawan baru. weee :) kalau nak tau aku p mana, boleh refer SINI. <-- tekan yaa. kalau tak faham, buat buat faham je. kalau dah faham, bagus. during the week, apa apa boleh contact handphone. but aku reply either pagi atau tengah malam.

*haritu aku da tgok sikit jadual kursus tu dengan Cikgu Pa. er, lebeh kurg camni from 27th smpai 30th.. pagi pagi lagi, bangun, solat subuh, siap siap, senam pagi a.k.a. panjat gunung jerai (aku dgr kt sapa tatau kata pagi pagi panjat gunung jerai.. ah lantak ah) habes tu, minum pagi.. then trus training dari pkul 9.30 pagi sampai 12.30 tghari.. (gi...la) then berhenti makan and solat zohor. then sambung training dri pkui 2 smpai 4.30.. stop minum ptg dan solat asar.. then x sambung dah kot (klw x silap la) mandi apa suma, makan, solat maghrib, kuliah maghrib, solat isyak, sambung training! 9malam smpai 11.30malam.. then minum malam, baru tido. then ulang fr the next few days. cuma 30th tu, pagi ja sama, ptg dah start ujian bengkung. aku tak terlibat sbb aku amek kursus je. erm. then 31st tu hari jumaat. pagi riadah, then ape ntah, then yang laki pi smyg jumaat (waktu ni ah yg pmpuan rest) then siap siap utk majlis penutup & penyampaian bengkung. then baru balek.*

saja nak share ngan mpa walaupun mpa dah muak dgn aku yang tak brp nk waras when it comes to silat. haha. apa2 ah. as if i care. i'll do anything that makes me happy from now on. lantak ah orang nak meluat kat aku ke, orang nak benci aku ke, orang nak nyampah ke, pape ah. aku pedulik ape. haha. 2011 : tahun pulun. next year aku terpaksa jadi pulun. harap maklum. tamau kawan ngan aku sudah. wek. *off topic sat* aku happy geng aku semua masuk 3A tahun depan. weee suka suka suka!

aku akhiri entri ni (kali kedua dah aku pakai ayat nih. haha xD) dengan bebrapa gambar yang penuh makna bt aku. klw x paham sudah, bt2 paham. dont ruin the moment yang penuh makna nih. tacing weh :) thanks everyone. apa2 txt me (kali ketiga dah ulang bnda sama)

selamat maju maja, insyaAllah klw aku larat, 31st tu, malam tu aku update skali g. haha tu pn klw ayah kasi. gud bai everyone!


1. kiddo
2. feez
3. i love this one
thank you, dear.


yours truly,
AinaShobri
PMR Candidate 2011
Hidup Mulia Mati Syahid!

No comments: