Sunday, November 28, 2010

bermulanya sebuah pengorbanan..


salam alaik ! :D

huaaargh. dah 8 hari tak update blog. meronta-ronta aku weh. nak update smalam, ibu maqah. nak update haritu takbole jugak sbb modem rosak. idk why. so terpaksa berebut broadband dengan budak kecik tuh >_<>

first story; prefect lunch (;

yeaaaah not what i expected. expect gempak, tapi tak best pon. sorry to say lah sebab tak ramai pn pegi. around 35++ je. last year ramai la jugak. erk. b'kumpul dkat skolah, and then b'tolak pegi hotel naik bas. and driver tu sangat annoying >_<>

masa lunch, err bole la. hmm. snap snap. melantak melantak. dapat hamper. snap snap lagi. then balik. hurh. then balek, dalam bas tuu, dia tak play lagu dah. tau dia buat apa? dia hisap rokok pulak. batuk la sepanjang perjalanan >_<

habis cerita lunch.

second story ; kelas tambahan.

first day, bole tahan. sebelum rehat bukan main energetic aku nih. lepas rehat? mengantuk tahap gaban weyh. err sebelum rehat kelas maths. bole laaa. lepas tu errm, apa eh? sejarah kot? eh tak kot. err ntah. lupa dah. hahahaha xP but lepas rehat tu mengantuk ar jugak.

kami duk kelas 3A. so that's the class i'm entering next year. hemohemo. duk sebelah Sheril. heaa, siap plan lagi next year nak duk next to year other. wee :D lepas kelas pegi kfc dgn kak eda, kak mirah & kak najibah. haha. aku tadak duit pun. galak p. then kak eda bagi pinjam 5 ringgit. aku bab2 meminjam ni lemah skit. takot tkleh bayar. smpai skrg aku tk byar. lupa ;\ tapa, next year aku bayaq balek. a promise is a promise! :D

lepas rehat, ada budak baru. the name's syazwan. budak sbp. anak cikgu as well. tadak makna di gossipkn dgn dia. hurh.

second day, started off with kelas sains by cikgu Nik Nurulhuda (; my science teacher for 2 years in a row. sadly next year dia dah tadak d smk sg ara. byk cikgu tadak dh next year. rmai dapat pindah. sedeh & bersyukur sbb smpat belajar dgn dpa. jasa cikgu kami kenang smpai bila2, cikgu! insyaAllah klw ada rezeki kami bleh p lawat cikgu kat rumah cikguu :D

lepas rehat. err, ntahlah. aku lupo >_<

third day, aku memberanikan diri mintak mukabuku budak baru tuh. ceyh cam bodo ja. nasib bek tadak sapa nampak. mcam beng ja sbb dia bt bodo bila aku cakap tu then geleng kpala ja. tapa la, malam tu p training. tggu mya tggu ibu tk mai amek. aleh2 ibu lupa. lupa aku dok kat masjid? pergh. tapa la, balek ngan cikgu meor. smpai umah, trus amek laptop dri danial. ahhahaha bukak2 ada friend request. bukak2, nama dia. i was like, wth =.=' dh la bt bodo, then kata tadak mukabuku. ishh nak ja aku cepuk budak tuh.

fourth day, ada orang cemburu. the end >_<

fifth day, si cemburu tu bagi surat cinta dkat detuh and bersangkut paut dgn aku. hahahhaha. lama gila aku sabaq dgn ang, weyh. tak puas hati mai cakap depan la. hish. tak men ar kutuk belakang. berbaik konon. couple tu haram konon. la ni sapa yang couple, bhai? hish. bikin orang panas sajaa. masalah la ang ni weh. dahlah, takyah bt pulun. pangai terhegeh2 cemtu, ang expect budak sbp boleh cair ar? ang belum tengok dunia bhai.

budak sekolah tu bole la ang nak goreng. budak prestasi tinggi mcam budak sbp, ang nak goreng? hahahaha silap besaq. aku pon ang tak boleh goreng. ang nak goreng dia? ever heard of the term, OPEN MINDED?

end of kelas tambahan. sedih ;\

third story ; demo perpisahan.

setelah bertungkus lumus membuat persediaan utk demo, penat lelah kami berbaloi :D mula2 p masjid pkui 9.30 pagii. ayah hantaq. lepaklepak, then tggu yang len smpai. nisah lambat sgt, kmi bukak adat dlu. then ajaq la si Noros dgn Aizuddin asas sat. tapa la, lepas ajaq, bru la nisah smpai. hoho. training sat, gelak. training sat, gelak. hahahaha aku pon sama gelak. then buku lali aku dipijak oleh nisah >_<>

pi makan dkt tepi sekolah. bt rombongan ar. aku ngn syafiq makan nasi ayam. aizuddin, shahmirul & afiq makan ais kacang. nisah minum sajaa. then pkui 12.50 b'tolak balik ke masjid. baru igt nk mandi, aleh2 dah azan. trus amk wuduk, pakai uniform, p solat jemaah. andthen b'siap apa suma tuh, bukak adat lg skali dgn cikgu meor.

dalam pkui 1.50 pi pak hussin tomyam. kami p b'jalan ja. first time p demo berjalan. sblum ni p naik keta, van, motor suma ada. this time terasa gementar lebeh. pasepa arh? yeah, sebab kali ni demo dkat tmpat sendiri andd orang yg hadir kbykan yg kami kenal/kenal kami. so kena buat elok2 ar. kalo dak orang tamau join la kan? huu.

tggu mya tggu, pkui 2 pengantin smpai. dua pasang. adik-kakak. puih, mekap takleh tebai g arh? haha jahat gila aku. then tggu mya tggu g, baru abeh tangkap2 gmbaq. gila arh, then t'dengaq salah sorg pengantin laki cakap, "eh eh mana payung? isteri i panas nih.." mau tak hot. kami yg dok tunggu mpa nih, ingt tk hot? kami nak payung gakk. hahahaha. jawab dlm hati jea la. jwb kuat2 kot kena flying kick ngan cikgu meor, puas hati. hahaha.

lepas berarak, Syafiq bt solo pembukak. lawak kot. hahahaha, then dpa pon p la bersanding. nak tau kami tggu brp lama? 62 minit >_<>_<

tapa la, the demo was awesome. vid pn ada, creds to Aizuddin. vid tgh upload kt youtube. t siap, aku link dkat facebook yeah. sabaq naaah. hbis demo, tutup adat. overall, aku lebam dkat lutut kiri, siku kanan, ngan belakang. luka dkat lengan kiri ngan kaki kanan. hahahaha, tapa la. berbaloi smua tu. lepas tu apa lagi? melantak arh! haha, kenyang arh. kami 10 orang ja (including cikgu meor & cikgu Pa) dah dkat 8,9 jag ayaq. hahaha, bayangkaaan. skali dgn jag ayaq dari meja makan pengantin pn kami cablaih XD

hbeh makan, balek ke masjid. tutup adat muaa, cikgu Pa offer beli t-shirt persatuan. design simple ja. depan ada logo persatuan, then ada keris panjang and ada naga dkat kepala keris tu. belakang plak ada tulis, "PERSATUAN SENI SILAT PUSAKA GAYONG MALAYSIA" dalam rumi & bahasa jawi. simple rite? ori price RM 25. tapi bila pujuk mua cikgu bagi RM 20. aku punyalah dok doa ayah smpai masjid awai. aleh2 aku bayaq RM 10 pakai duit upah demo tu, pastu hutang lagi RM 15. tapa laa. then sembang2 sat, ucap bai bai dkat Yusof, then balik jalan >_<

fourth story ; gurney plaza.

same day jugak; saturday. balik tu, trus mandi and solat asar. then trus gerak p mana ttau. aku awake halfway, sampai depan e-gate, aku trus pengsan (tidoq da) terjaga ja, ada dalam parking lot. kepala otak dok pikiaq queensbay. tapi qb pnya parking lot cam len & tak besaq mana. aleh2 hat ni besaq gila. pastu ada tuleh number warna oren. then nampak sign board "this way to hotel lobby ->" well of course, kami berada di gurney plaza.

naik ke lobby ja, nampak papan tanda "CANON" hati aku menjerit, "SHIT!" aku tepuk dahu aku dan berkata, "ahhh! harni ada expo kamera!" sepanjang kami dok sana, ayah dok sebut CANON ja. mau tak geqam. pujuk la sat. tapi ayah cakap;

"ayah nak didik hempa yang hempa kena earn something instead of mintak dan trus dapat."

tapa la, pasrah >_<>

then makanmakan, balik, tidoq. sumpah penat.

fifth story ; nasi kandaq kampung melayu.

this morning aku bangun awai. pkui 6. lpas solat, trui tidoq. penat masih berbaki. andthen pkui 8 ibu kejutkan. kata nk p makan nasi kandaq kampung melayu. aku pun terus berdiri dengan semangatnya sbb mmg aku kempunan :DDD heaa trus siap, pakai t-shirt yg beli smlm tu and hoodie baru. dalam keta, trui tidoq.

smpai ja, makanmakan, then ayah ungkit pasai smlm. hurh. ayah bagi peluang utk pilih brp percent aku boleh achieve so that ayah bole bagi 500d. haihh, punyalah igt ayah nk bg peluang utk beli 500d and achieve it later. tapa la, setiap yg berlaku ada hikmahnya. aku mintak 80%. ibu suruh 82.5%. and then ayah akan beli 500d tuh.

and then, you know what he said? "sebab aina nak masuk form 3 dah, nanti ayah beli laptop." i was like, hahhhh?! benda yang aku nak sangatsangat takbagi, benda yang aku nak tapi takdak pon tapa tu, nak bagi pulak? omg >_<>

habis sudah cerita aku. ada yang masih membaca dakk? hahaha kalau ada, tahniah. anda telah berjaya membaca entri ini sehingga ke akhirnya. oh ya, title? ha, it's about pengorbanan masa dan tenaga. sepanjang cuti nih, no more lenggang kangkung. kena korban sgala waktu demi masa depan. *eceeh :P

thanks for reading.


yours truly,
Aina Shobri


*kawan paling baik, 27th Nov :D*

No comments: