Monday, August 30, 2010

Remaja Rai Ramadhan


assalamualaikum wrt..

harini adlah 30hb Ogos 2010 dan semalam adlah 29 Ogos.
esok pula adalah 31 Ogos yaa.
haha ok aku gelong.

hari sabtu yang lepas (28 Ogos),
aku dah sertai satu kem yang dinamakan Remaja Rai Ramadhan yang dianjurkan oleh KRJ iaitu Kelab Remaja JIM bertempat di Masjid Al-Huda, Sungai Ara.
ya, saya akui, kem itu telah sedikit sebanyak memberi kesedaran kepada saya.
*err skemanyaaa*
aku tiba di masjid pada jam 10.10 pagi sebab awal pagi itu ayah saya telah ke masjid dan ayah saya mengatakan bahawa tiada siapa berada di masjid lagi -_-
okayy buat saya gelabah je sebab saya bangun lewat ;\
ya, seperti saya jangkakan, saya lewat ke kem.
tak pa la, lewat 20 minit je :P
sampai2, daftar then trus join dorg.

*tamat sesi skema*
sampai2, duduk je cam akward gila sbab tadak kawan.
well atleast i thought tadak kawan.
masa smpai tu, ada penceramah tgh cakap pasal Peta Minda.
nama penceramah tu adlah Dr. Aidiahmad Dewa.
seorang pensyarah di USM ;)
cara dia bagi ceramah mmg interesting.
dalam dia tgh ckp tu, ternampak Sorfina.
so pi la duduk belakang dia.
then hbis sesi ceramah, kami dibahagikan ke dlm kumpulan.
ahli kumpulan aku;
Syaimaa', Kak Sarah, Kak Naz, Kak Zainab, Aimi (darjah 5), Hanis (darjah 6), Kak *takingat nama la!* err tapi dia adik kepada Kak Zainab & aku ;)
kami bercadang nak bagi nama kumpulan; Binnabil Huda..
tapi tak kasi pon sbab Abang Ar bagi number kumpulan ja; 7.

so lepas dibahagikan, dengar ceramah pasal Al-Quran pulak.
penceramah tu best jugak.ceramah dia pon best jugak ;)
after that, solat Dhuhaa kut kalau tak silap.
lepastu solat Zohor. err entahlah, lupa sikit.
yala, bila dah demam trus lupa apa jadi.
lepas Solat Zohor, err.. entahlah, tak ingat la.
adoyy tak ingat.
ha! ingat dah!
lepas Solat Zohor, baru kami tadarus, lepastu siap2 untuk Jejak Fakir.
kami bertolak lambat sgt.. dalam pukul 4ptg baru keluar dari masjid.
So dalam 10 minit ja dkat rumah tu.
nama tuan rumah adlah Fazilah.
oke tak perlu utk aku dedahkan lagi.

lepastu balik masjid, solat Asar.
then prepare untuk pi bazaar utk promosikan 'Untuk Mu Palestine'
kiranya macam beli sambil menyumbang arr.
tanak cerita ar apa jadi -_-
then balik masjid untuk siap2 untuk berbuka.
lepas berbuka, solat maghrib, lepastu rehat2 kejap, then Isyak & Terawih 8 rakaat aje.
masa dorg Terawih, aku amik kesempatan utk mandi :P

lepas dorg terawih, kami b'kumpul dn berkongsi cerita pasal Jejak Fakir & Untuk Mu Palestine.
aku la yg dorg suroh present kaaaan so xpa la,
cakap jela. time cakap, gelabah ar jugak.
bila gelabah, mula la aku cakap merapu.
hahahahaha. okay diam -___-

lepastuh, kami dengar ceramah oleh Hj. Rashid, ayah kpd Syaimaa', my bestfriend since tadika :P
Hj Rashid berkongsi cerita pasal dia dekat Palestine.
then ada quiz. aku hmpir2 bleh jawab but then again terlupa jawapan yg penuh!
grrr -_- melepas nak dapat MAFLA.

then malam tuh, elok ja nak tidoq, kak fasi naik bilik cakap ayah mai.
adoyhh. turun aje la.
elok nak turun, kakak ngan angah naik.
sembang2 then turun. cakap2 muaa,
then mintk duit ngan ayah nak beli mafla.
hehehehehe ayah bagi 10 ringgit sbab before that ayah bagi 15 ringgit. ehehhehe !
so totalnya aku ada 25 ringgit.
my plan is to beli Mafla, Button Badge dengan Buku Nota.
so totallnya should be 16 + 2.50 + 3 = 21.50 ringgit.
oh yeah ;)

ok lpas tu tidoo. around 4 am kami bangun.
the rest buat qiyamulail, aku sambung tido jap :P
then mandi. wooo :P
after mandi dpa habes qiyamulail, kami sahur.
makan nasi lemak 0_0
sambal punyalah banyak ! adoyh !
xpala,makan jaa. suprisingly aku habis! record!
hahaha then dpa solat subuh.
aku tengok dari belakang jeee.
then hbis subuh, baca al-mathurat.. fuh, merdu gila dpa baca. jeles aku ;(
lpas tu freetime. masa untok mandi.
haha dpa jela.
then around 8.45 baru kumpul balek.
erm, tapi ntah pkul brapa yg kami kmpul.

then.. erm.. buat apa eh?
haa! kami ada 'Uji Minda'..
macam quiz ar jgak.. mla2 dpat 5 markah,
then tolak 5 markah, dpat 15 markah, then tolak 5 markah, equals to 10 ja ;(
xpa, syukur jaa :P
haha then Abang Ar suruh cipta satu benda yg boleh membantu umat Islam..
mla2 kami blank ar jgak an..
then Kak Zainab bg cadangan buat 'rakit' yg bleh hntar barang ke Palestine.
sumaph merapu gla.. haha..
bila 8 otak gila-gila digabungkan, terhasillah sebuah 'rakit eletronik' yang gila.
hahaha agak tak logik tapi yeah.. kami manage nak bentang dengan elok ;)

after that yang laki pergi solat jenazah,
ada jenazah.. Al-Fatihah ye..
lepastu penyampaian hadiah.
kami menang tempat ke-4.
alhamdulilah jugak ;)

then boleh balik..
masa tu kami bedak hadiah..
then tangkap gmbar ngan Syaimaa' ;)
lepastu dpa solat Zohor..

lepastuh baru ada kesempatan nak cakap ngan Saifuddin ;)
okeyy sumpah dia dah tinggi gila ~!
haha suara pun dah berubah. smakin handsome kawan aku ;D
ngeh3, kawan je okayy.
then ayah dah sudah solat, kami pon balek.

smpai2 rumah, bedak2 baju,
then trus tidor.
penat gila !
tido smpai pkul 5.30, then pkul 6 smbung tidur.
hehe bagos kan?
then lpas berbukak tidur lagi smpai pkul 12 tengahmalam.
haha then terjaga,
turun bawah, try sumbat makanan tapi tekak pahit.
adoyhh 0_0 obviously aku demam.
then tengahmalam tu aku sakit perut!

then tidur.
sekian terima kasih ;)


wassalam..

-Aina Shobri


No comments: